10 februari 2013 - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Nella en Ciska - WaarBenJij.nu 10 februari 2013 - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Nella en Ciska - WaarBenJij.nu

10 februari 2013

Blijf op de hoogte en volg Nella en Ciska

14 Februari 2013 | Bonaire, Kralendijk

10 februari papa zijn verjaardag.....

07.30 uur de wekker....
We rollen nog niet het bed uit maar we schommelen behoorlijk....
Je merkt aan je lichaam dat het steeds probeert te herstellen van dat geschommel. Het voelt ook heel raar maar ondertussen wen je er wel meer aan en dat is wel fijn, gelukkig zijn we er niet ziek van!!!

We hebben zo onze taken op een dag, dus mama is het bed uit, ik doe de tv aan om de buiten camera van het schip te activeren zodat we toch naar buiten kunnen kijken.
Mama pakt de tas ruimt de kamer op en ik word langzaam wakker ;-)
Tja moeder gevoelens moet je nooit in de weg staan, dus ik laat haar lekker haar gang gaan ;-)
Ondertussen hoor ik mama lachen in de douche, die probeert nu haar benen te scheren maar met een schommelt schip schijnt dat niet echt te gaan, samen lachen we er om!!!

Mama klaar dus ik douche en ik loop tegen hetzelfde probleem aan ;-)
Naja haaltje hier haaltje daar over de benen en dan moet het maar goed zijn;-)

We gaan weer maar verdieping negen waar we weer een heerlijk ontbijt buffet hebben.
Ook al is dit de tweede dag nog steeds zien we nieuwe dingen!
Bij de trap en de lift staat het personeel weer met hand crème (met een werkend desinfecterend goedje)
We lopen naar buiten om te kijken of we daar kunnen eten. We zien mensen heen en weer door de gangen en over het dek lopen/wachelen.... lopen we lijken allemaal wel dronken.
Niet dat het extreem is maar soms moet je even een zijpas maken om je evenwicht te kunnen bewaren. Leuk om dan een rij te zien voor het buffet en om de beurten zie je wel iemand uitstappen;-)

We besluiten binnen te eten want in de verte zien we bewolking en regenbuien.
We lopen naar binnen en jawel daar hebben we onze geweldige bediener weer. Hij heeft goed geslapen en heeft weer zin in de dag. Hij vraagt wat we allemaal willen en brengt het dan naar je tafel. Daarna gaat ie het drinken ophalen en oefent druk met onze namen.
Het is wel wennen hoor dat je zo behandeld wordt. Je loopt langs het buffet de koks leggen het op het bord en dat bord hoef je niet zelf vast te houden;-)
Tijdens het eten houdt houd hij de glazen in de gaten en zodra je de laatste slok op hebt komt hij gelijk vragen of er nog meer drinken moet komen.....

Tijdens het fruit eten zien we regen :-((((( NEE HÈ DAARVOOR ZIJN WE NIET NAAR DE CARRIBBEAN GEVLOGEN.....
Gelukkig zitten we eten. Ondertussen al meerdere keren de regenboog gezien en voor we het weten weer een mooie strakke blauwe lucht, gelukkig maar!!!
Dan is een regenbui ook niet erg....

Eten op terug naar de kamer om daar ons bikini outfit aan te doen.
We gaan weer terug naar dek negen en gaan daar heerlijk inde zon zitten. We merken dat het geschommel minder is geworden (net zo fijn).
Ondertussen is het 10.00 uur en is het 25 graden, lekker hoor.

Het schip vaart ondertussen verder en rond 11.20 uur zien we in de verte vaste land.
Ik ga naar het tiende en hoogte dek en wil daar foto's van het dek nemen.
Ik zie dat het schip wat blijft hangen voor het eiland en dat ie wat draait.....
Ik ga weer naar mama en dan komt er vanuit de speakers de stem van de gezagvoerder.
Ivm de veiligheid gaat de Noordam NIET aanmeren op Grand Turk, Turks &Caicos.
De wind is te hard waardoor ze de veiligheid niet kunnen garanderen om veilig naast die steiger te liggen.....

Je ziet iedereen wat naar elkaar kijken maar het begrip is er zeker....
De bemanning doet er vervolgens alles aan om hetende gasten naar het zin te maken. Er worden water volleybal wedstrijden gehouden, extra drankjes met speciale prijzen en de winkels gaan eerder open. Wij kijken elkaar aan en weten het wel. We pakken lekker een handdoek en gaan heerlijk op het dek in de zon liggen.
Ideaal overal staan kasten met daarin schone grote opgerolde handdoeken, met daaronder ene bak waar de vieze handdoeken weer in kunnen.

Einde van de dag hebben we geproost op papa zijn verjaardag en dat gaan we vanavond dunnetjes over doen;-)

We hebben ons dus super vermaakt met de zon en de wind en we liggen nu even lekker op ons bed om de dag door te nemen en te kijken hoe bruin we zijn geworden.
Resultaat.... Twee al iets gebruinde vrouwen die nu after sun op gaan smeren en zich gaan klaarmaken voor het avond deel.....

• 15 Februari 2013 - 13:27

Esther:

Zo te lezen vermaken jullie je prima, wat leuk van jullie te horen.